Tendintele in achizitia inelelor de logodna in 2025
Analiza realizata de IONA – Atelier de Bijuterii din Aur din Romania
Bucuresti, Romania – Noiembrie 2025.
IONA, atelier romanesc de bijuterii fine din aur, prezinta analiza oficiala asupra tendintelor in achizitia inelelor de logodna in intervalul ianuarie – noiembrie 2025. Datele provin din comportamentul real de cumparare al clientilor IONA si evidentiaza schimbari clare in preferintele cuplurilor moderne, atat in Romania, cat si in randul romanilor stabiliti in afara tarii.
1. Cererea pentru inele de logodna creste accelerat in 2025
In primele 11 luni ale anului, IONA a constatat o crestere semnificativa a solicitarilor pentru inele de logodna. Tot mai multe cupluri aleg sa marcheze momentul printr-o bijuterie cu semnificatie puternica, realizata la comanda si personalizata dupa povestea lor.
Aceasta evolutie confirma tendinta globala observata in zona luxury & fine jewelry: piata se indeparteaza de produsele standardizate si se orienteaza catre piese unicat, cu identitate vizuala si sentimentala.
2. Modelele florale domina piata in 2025

Potrivit datelor IONA, 29% dintre inelele de logodna realizate in 2025 au fost modele florale.
Consumatorii prefera:
- detalii discrete cu frunzulite, petale si motive botanice;
- monturi care amintesc de ritmul naturii;
- design-uri care simbolizeaza evolutia, armonia si delicatetea.
Acest procent este cel mai ridicat din ultimii ani si confirma orientarea generala catre piese poetice si feminine.
3. Aproximativ 82% dintre inelele de logodna realizate anul acesta contin cel putin o piatra pretioasa naturala colorata

Unul dintre cele mai puternice trenduri din 2025 este renuntarea la modelul clasic solitaire cu diamant in favoarea combinatiilor cu pietre colorate naturale.
Cele mai populare pietre in 2025:
- Safire albastre – senzatia anului
- Safire verzi si safire roz
- Smaralde naturale
Cum arata tendinta:
- cuplurile aleg setari complexe (halo, asymmetrical, multi-stone);
- monturile sunt personalizate in functie de simbolistica;
- se pune accent pe unicitate, culoare si autenticitate.
4. Peste 58% dintre inelele de logodna sunt realizate la comanda (custom-made)

Acesta este cel mai important indicator pentru industria bijuteriilor fine din Romania.
Mai mult de jumatate dintre clientii IONA aleg un inel de logodna creat de la zero, dupa un concept personal si fara posibilitatea de a fi replicat.
Alegerea unui inel custom aduce beneficii importante:
- poveste personala transformata in design;
- libertate creativa totala asupra monturii, culorii aurului si pietrelor;
- o piesa cu adevarat unica, realizata manual in atelier;
- consultanta cu un designer specializat pe inele de logodna;
- productie locala in Bucuresti, cu termene realiste de executie.
Pentru un brand romanesc, procentul de 58% confirma pozitionarea IONA ca atelier de referinta pentru bijuterii personalizate din aur.

















![Unde poti face un inel de logodna pe comanda in Bucuresti si in Romania? [FAQ]](https://www.ionastore.ro/wp-content/uploads/2025/08/inel-logodna-custom-made-safire-albastre-diamant-350x350.jpg)
