Un nou obicei de consum in industria de fine jewelry. De ce barbatii cumpara din ce in ce mai putine bijuterii pentru femei?

Atat in Romania, cat si pe pietele internationale se observa o noua tendinta in industria bijuteriilor fine din aur. Daca pana acum 5-10 ani, barbatii erau cei care alegeau si cumparau bijuterii din aur si cu diamante pentru iubitele lor, acum femeile decid singure ce cumpara si ce poarta.

Inca mai vezi reclame obosite cu femei retusate la maximum si prezentate in ipostaze senzuale, facute sa atraga interesul barbatilor – cumparatori. Insa aceste reclame sunt o exceptie. Pentru ca nici barbatii, nici femeile nu-si gasesc inspiratia in genul acesta de promovare.

Din ce in ce mai mult, in industria bijuteriilor fine se pune accent pe concepte precum: naturalete, incluziune si personalizare. De ce?

Hai sa vedem:

1. De ce nu mai cumpara barbatii bijuterii la fel ca in trecut?

2. Femeile se regasesc in alte femei.

3. Design-ul practic este extrem de important.

Nu vorbim despre miscarile feministe, aceasta este doar o constatare a realitatii economice. Sigur ca, in continuare, sunt barbati care isi suprind partenerele cu cadouri din aur, iar in topul preferintelor lor sunt cerceii din aur cu perle. Dar barbatii nu mai reprezinta un procent majoritar in veniturile comerciantilor de bijuterii fine.

1. De ce nu mai cumpara barbatii bijuterii la fel ca in trecut?

Pe masura ce veniturile femeilor cresc, dorinta de a-si afirma statutul social se reflecta in calitatea hainelor pe care le poarta, in tipul de masina pe care o conduc si in accesorii.

Inainte de a-si alege bijuteriile si mai ales pe cele din metale pretioase si cu pietre pretioase, femeile se documenteaza mai mult. Verifica brandurile si casele de bijuterii, probeaza si citesc recenzii.

Practic femeile isi doresc sa isi cumpere lucruri pe care in trecut nu si le permiteau, iar bijuteriile din aur fac parte din aceasta categorie. Daca acum 20-50 de ani erau inca destul de multe femei casnice sau cu venituri reduse, acest lucru s-a schimbat intr-un ritm accelerat in ultimii 10 ani.

In plus, sunt din ce in ce mai multe femei singure, dar cu venituri ridicate. Ele nu asteapta sa apara un partener care sa le cumpere bijuterii sau sa le duca in vacanta mult visata.

Cu alte cuvinte, bijuteriile fine s-au transformat dintr-o moneda de schimb in relatia dintre femei si barbati, in “prelungiri ale personalitatii” posesoarelor. In multe filme vechi si celebre sunt scene in care un EL ii pune la gat un colier cu diamante (vezi “Breakfast at Tiffany’s”).

Exista o doza mare de romantism in gestul acesta de a darui un cadou atent ales. Nu e femeie care sa nu-si doreasca langa ea un barbat protector, romantic si atent.

Pe de alta parte, e normal ca, daca o femeie isi doreste o pereche de cercei de aur alb cu diamante sa-si permita sa si-o cumpere singura.

Si asa ajungem la urmatorul punct din articol.

2. Femeile se regasesc in alte femei.

Pentru ca femeile cumpara cele mai multe bijuterii, reclamele au fost modificate (sau speram noi ca vor fi modificate) in consecinta. Dintr-un stil “plasticos” cu multe retusuri si cu femeia “obiect al dorintei masculine”, s-a ajuns la un tip de comunicare directa, de la femei catre femei.

Femeile sunt prezentate intr-un stil mai natural, in asa fel incat sa se regaseasca in reclame.

Daca stai sa te gandesti asa este si normal: bijuteriile sunt facute pentru femei. Ele sunt cele care ar trebui sa se regaseasca atat in design, cat si in comunicare.

Pe de alta parte, toti marii bijutieri (sau aproape toti 😊) au fost sau sunt barbati. Este naucitor ca pana nu demult barbatii erau cei care creau bijuteriile, cei care le comercializau, cei care le promovau si le cumparau pentru ca mai apoi femeile sa le poarte. Pare ca femeile nu aveau niciun cuvant de spus in tot acest proces. Doar sa le poarte, sa zambeasca frumos si sa fie multumite cu alegerea altcuiva.

La IONA, bijuteriile sunt create de femei pentru femei. Pentru ca le intelegem si-ti intelegem cel mai bine nevoile. Si asa ajungem la ultimul punct de pe lista noastra.

3. Design-ul practic este extrem de important.

Bijuteriile trebuie sa fie frumoase, dar si “purtabile”. Credem ca numai o femeie poate sa-si dea seama de cum trebuie sa i se aseze unei alte femei un lantisor de aur la baza gatului.

Cum sa gandeasca prinderea unui pandantiv ca sa nu incomodeze sau cat de ovala / stransa sa fie o bratara fixa de aur ca sa nu incomodeze incheietura.

Sunt multe detalii practice care influenteaza partea estetica si invers. O femeie se poate gandi usor la ele prin simplul motiv ca-i vine la indemana sa testeze bijuteriile.

Daca ai ajuns pana aici, in incheiere iti lasam un pic de inspiratie de la IONA. Design cu “acel ceva deosebit” facut de femei pentru femei. #makegoldcoolagain 

Cumperi Acum si Platesti Mai Tarziu prin serviciul TBI Bank!

  • Pana la 60 de rate, pentru sume cuprinse intre 100 si 30.000 lei
  • 4 rate fara dobanda pentru produse cu valoare totala < 1000 lei
  • Nu ai nevoie de un card de cumparaturi, procesul de aprobare se desfasoara 100% online
  • Aprobare rapida, in maximum 10 minute
 

Alege la check-out serviciul de plata TBI Bank si urmeaza pasii de creditare direct pe site-ul bancii! Comanda ta va fi inregistrata la IONA si va fi procesata de indata ce ti se aproba creditul.