De multe ori suntem prinsi intr-o goana nebuna in care cumparam si acumulam obiecte pentru noi si pentru casa. O scriem cu toata sinceritatea pentru ca, dincolo de meseria de bijutieri, suntem oameni. Cumparam, Consumam si o luam de la Capat.

Multe dintre lucrurile cumparate (haine, decoratiuni de casa, accesorii, etc.) dispar la prima curatenie temeinica. Asa se explica de ce e atat de populara Marie Kondo cu cartile si emisiunile ei TV despre organizarea casei si a vietii.
Cumva, la un nivel profund, simtim ca nu e in regula sa acumulam atat de multe lucruri. Chiar nu avem nevoie de ele.

De cele mai multe ori intuitia ne spune daca produsul pe care vrem sa-l cumparam e un moft sau daca ne aduce un beneficiu: emotional / functional. Ne trezeste o emotie sau ne rezolva o nevoie legata de locuinta noastra? Daca nu, atunci il cumparam doar ca sa ajunga in cosul de gunoi, cu prima ocazie.

Uite, robotelul care face singur curatenie prin casa nu e moft, iti reduce tie timpul de curatenie ca sa poti sa te ocupi de altceva:.
Sigur ca pentru produsele care satisfac o nevoie functionala e mai simplu sa-ti dai seama cand sa cumperi si ce anume.
In schimb, deciziile sunt mai greu de luat pentru produsele care apeleaza la nevoile noastre emotionale. Despre diferentele dintre cele doua (nevoile emotionale / nevoile rationale) am mai scris aici: Ce buget sa iti aloci pentru o bijuterie din aur si cum sa-ti faci calculele.

Articolul la care facem referire se concentreaza mai mult pe nevoile emotionale, categorie din care fac parte si bijuteriile din aur, asa ca iti recomandam sa-ti aloci cateva minute si sa-l citesti.
Ce faci cand te trezesti ca ai cumparat impulsiv bijuterii din aur pe care nu le porti sau mai rau, gablonturi?
Poate crezi ca nu ai dat o avere pe bijuteriile din metale comune insa, daca faci calculele pe cativa ani, iti dai seama ca puteai sa-ti cumperi cel putin doua bilete de avion catre o destinatie din Europa sau macar bilete la concertul trupei preferate.

In ce priveste bijuteriile din aur, desi valoarea metalului pretios creste in timp, daca te gandesti sa le topesti sau sa le dai la schimb pentru altele noi trebuie sa iei in calcul doua aspecte:

  1. Prin topire, pierzi o parte din aur si mai ai alte costuri aditionale de uzura si manopera.
  2. Daca dai bijuteriile la schimb, pretul lor este calculat la pretul aurului. Nu se raporteaza nimeni la lucratura piesei respective si cat de maiestrit a fost executata.

Cu alte cuvinte exista riscul sa nu castigi nimic, ba chiar sa iti consumi mult prea mult timp pe subiect.
Si atunci, ce faci ca sa nu mai cumperi impulsiv… sa zicem inca o pereche de cercei din aur alb, desi mai ai inca doua? (Poti sa completezi ideea cu un alt tip de produs, nu neaparat din sfera bijuteriilor)

  1. Dupa ce ai vazut bijuteria, aloca-ti cateva zile pentru decizie.
  2. Intreaba-te daca chiar ai nevoie de o noua pereche de cercei si de ce.
  3. Fa un exercitiu scurt de imaginatie: daca o sa porti cerceii, la ce si cat de des.

Daca dupa X zile / o saptamana inca te mai gandesti la ei, atunci sunt pentru tine. Altfel acea teama de a nu pierde oferta nu mai este deloc justificata.
Ba dimpotriva, specialistii in pshihologia comportamentului de consum sunt de parere ca tendinta este de a ne simti mai bine atunci cand luam decizia sa nu cumparam. Pentru ca ne manifestam vointa si nu cadem „prada tentatiei”.
Are sens, daca stai sa te gandesti la ce incercari este supusa vointa ta in fiecare zi. De la produsele apetisante de mancare si pana la cosmetice si masini de lux, toate concureaza pentru atentia ta si a noastra.

In fine, daca ai ajuns in punctul acesta al articolului si te gandesti ce avem noi de castigat, ei bine iti explicam un pic mai jos. Stim ca pare usor contra-intuitiv. Noi ar trebui sa promovam consumul de bijuterii si sa te convingem sa cumperi din ce in ce mai mult. Dar nu.

Ne dorim sa porti piesele pe care le achizitionezi de la noi pentru ca te fac sa te simti bine si in felul acesta, s te convingem sa le povestesti si altora despre IONA. Cu alte cuvinte, interesul nostru este sa ne promovezi si altora care au nevoie de bijuterii fine din aur cu design modern.
Ne dorim sa cumperi mai rar de la noi, dar sa-ti alegi bine piesele! Dupa cum stii, IONA nu este un brand de fast fashion.
Acum ca stii care ne sunt intentiile, iti lasam mai jos un carusel cu cercei frumosi pentru ca tot am scris despre ei mai sus.

#makegoldcoolagain #qualitynotquantity